1400/01/06 ساعت 15:02:21

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ از ۱۰۰ هزار دلار خواهد گذشت؟

حالا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در جهان به محلی مناسب برای سرمایه‌ذاران در بیاری از کشورها از جمله ایران تبدیل شده‌اند . تب تند خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در ایران سبب شده است بسیاری از مسئولان و کارشناسان نسبت به عواقب سرمایه‌گذاری در این حوزه هشدار دهند و تاکید کنند سرمایه‌ها از بورس و دیگر بازارها در حال مهاجرت به این بازار است. در همین فضا اما در قیمت بیت‌کوین که بزرگترین بازار ارز دیجیتال در جهان را در اختیار دارد، ادامه دارد و به تبع آن سایر ارزها نیز در حال رشد قیمت هستند. 

از ژانویه سال گذشته تاکنون بیت کوین بیش از ۱۶۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است .این افزایش قیمت ها در نتیجه تقاضای قوی و تعداد محدود بیت کوین ها در دنیا محقق شده است و همچنین ورود شرکت های بزرگی مانند Square به بازار خرید بیت کوین نیز عامل رشد قیمت‌ها اعلام شده است. این شرکت که یک شرکت خدمات مالی، تجاری، بازرگانی و شرکت پرداخت تلفن همراه در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا است، تقاضای مهمی را وارد بازار کرد تا مشتریان بیتکوین دیگر تنها مشتریان خرد و معمولی نباشند. 

بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ جهانیان را شوکه کرد یعنی زمانی  که قیمت این ارز دیجیتال به ۲۰ هزار دلار در هر عدد رسید اما تحت تاثیر پاندمی کرونا رکورد شکنی دوباره آن کمی زمان برد و در اواخر سال ۲۰۲۰  و اوایل سال ۲۰۲۱ این ارز دیجیتال سرانجام موفق به ثبت رکورد های پیاپی شد.


برایان استز، یک مدیر ارشد سرمایه گذاری گفته است:" صعود بیت کوین در یک سال و رسیدن آن به ۱۰۰ هزار دلار دور از انتظار نیست و شدنی است و من بارها دیده ام که ارزش بیت کوین در کوتاه مدت دو تا سه برابر می شود و پنج برابر شدن ارزش آن در طول یکسال بسیار بدیهی است."

استز پیش بینی کرده است که بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰۰ هزار دلار تا ۲۸۸ هزار دلار خواهد رسید. گفتنی است که وی برای انجام این پیش بینی از مدل هایی که قیمت طلا را پیش بینی می کنند استفاده کرده است.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت : نونگار پردازش

سبد خرید 0
مقایسه
0
فهرست مقایسه خالی است